Dit zijn de tien vragen die we vaak krijgen!

1. Ik wil stage lopen in het Martini Ziekenhuis. Wat zijn de mogelijkheden?
    Je bent van harte welkom als stagiair! Er zijn stageplekken voor verschillende vakgebieden. Hier vind je meer informatie.
  2. Kan ik onderzoeksstage lopen in het Martini Ziekenhuis?
    Ja, wij zijn een topklinisch opleidingsziekenhuis met veel stage mogelijkheden. Onderzoeksstages voor hbo-v worden in samenspraak met de opleiding georganiseerd en gecoördineerd. Voor overige onderzoeksstages kan je een stageformulier invullen.
  3. Bieden jullie ook beroepsoriënterende stages aan?
    Ja. We hanteren een minimale leeftijd van 15 jaar. Deze stage wordt niet via ons stagebureau geregeld maar via je eigen netwerk. Heb je een stageplaats in ons ziekenhuis gevonden, dan neemt het betreffende afdelingshoofd  contact met ons op.
  4. Kan ik een semi-arts stage doen voor mijn studie Geneeskunde?
    Ja, dat kan. Neem contact op met de Martini Academie via martiniacademie@mzh.nl.
  5. Bieden jullie ook traineeships aan?
    Ja, we bieden onder meer een traineeship voor verpleegkundigen die hbo-v hebben afgerond. Meld je aan voor de vacature-alert, dan blijf je op de hoogte van nieuwe traineeships.
  6. Biedt het Martini Ziekenhuis BBL-opleidingsplaatsen?
    Ja, we bieden meerdere BBL-opleidingsplaatsen aan. Meld je aan voor de vacature-alert, dan blijf je op de hoogte van nieuwe opleidingsplaatsen (die we als Zorg voor het Noorden aanbieden).
  7. Ik wil herintreden als verpleegkundige. Bieden jullie de bijscholing die nodig is?
    Ja, de Martini Academie biedt een bijscholingscursus voor herintreders.
  8. Kan ik onderzoek doen in het Martini Ziekenhuis?
    Ja, wij zijn een topklinisch opleidingsziekenhuis met veel mogelijkheden voor toegepast onderzoek. Informeer bij wetenschap@mzh.nl wat we jou kunnen bieden.
  9. Kan ik in het Martini Ziekenhuis een M1 of M2 coschap lopen?
    Je kunt bij ons een M1 coschap lopen. De Faculteit Geneeskunde van de RUG maakt hiervoor een indeling. Een M2 coschap is niet mogelijk in ons ziekenhuis.
  10.  Kan ik bij jullie de opleiding operatieassistent of anesthesiemedewerker doen?
    Ja, dat kan. Meld je aan voor de vacature-alert, dan blijf je op de hoogte van nieuwe opleidingsplaatsen (die we als Zorg voor het Noorden aanbieden). ​