‘Ook al regent het, de coaching gaat altijd door!’

Gea van der Veen is wandelcoach binnen het Martini Ziekenhuis. Ze combineert dit met haar werk als dialyseverpleegkundige en is blij dat ze de stap naar coachen heeft gezet. ‘Dit is iets wat gewoon heel erg bij me past.’

Wandelend door de bergen in Zwitserland besefte Gea dat ze eigenlijk de rest van haar leven wilde blijven wandelen. ‘Maar waarom zat ik dan binnen de muren van het ziekenhuis? Na een tijdje nadenken en zoeken kwam ik bij wandelcoach uit en heb ik de opleiding tot wandelcoach gevolgd.’ Sinds kort maakt Gea als wandelcoach onderdeel uit van de STERKINJEWERK-coachpool van het Martini Ziekenhuis.

‘Binnen vijf minuten van het ziekenhuis ben je al in een mooie omgeving. Je stapt letterlijk uit de situatie en kunt afstand nemen van je dagelijkse werkzaamheden. Ik begin altijd met mindfulness wandelen. De bedoeling is om het loskomen te versterken zodat je met je gedachten in het hier en nu komt. Van hier uit kijken we naar het vraagstuk. In een sfeer van vertrouwen waarbij openheid en eerlijkheid centraal staat, werken we al wandelend toe naar een gestelde oplossing of resultaat.’

‘Mensen motiveren, vertrouwen geven en op weg helpen; dat heeft altijd mijn interesse gehad. Ik wil graag overdragen wat wandelen met je kan doen. Hoe mooi is het dat je als coach een bijdrage kunt leveren zodat medewerkers lekkerder in hun vel zitten en met meer plezier naar hun werk gaan? Ik ben blij dat ik dit binnen het Martini Ziekenhuis mag doen!’