Allergie op school of de kinderopvang, waar let je op?

Wanneer 9 april 2020
Waar Martini Ziekenhuis in het bedrijfsrestaurant
Voor wie? (Gast)ouders, kinderopvang-medewerkers en docenten

Het Martini Ziekenhuis stelt alles in het werk om besmetting met het coronavirus te voorkomen bij patiënten, bezoekers en bij onze medewerkers.

Daarom gaan alle evenementen en bijeenkomsten met externe deelnemers of patiënten die in maart en april gepland staan in ons ziekenhuis niet door.

In je werk in de kinderopvang, kinderthuiszorg of als docent krijg je te maken met kinderen met voedselallergie. Je wilt graag aan de slag met het ontwikkelen van een protocol voor kinderen met allergie en bent op zoek naar ondersteuning en tips. Daarom organiseert het Martini Allergie Centrum voor Kinderen (MACK) deze bijeenkomst.

Op deze voorlichtingsavond behandelen we een aantal onderwerpen die je kunnen helpen. Denk daarbij aan:

Wat houdt een voedselallergie in?
Welke voorzorgsmaatregelen zijn belangrijk?
Hoe handel je in een noodsituatie?
Hoe kun je maatregelen en afspraken vastleggen?
Hoe werk je met de adrenaline-autoinjector (bijv. JEXT, EpiPen, Anapen)?

Uiteraard is er gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.

Wil je graag wat meer informatie over de bijeenkomst dan kun je ons bellen op tel. (050) 524 6475.