Ruben Trenning: ‘Doorgroeien? Praat over je doelen, ambities en dromen’

Binnen komen als stagiaire, doorgroeien naar Technicus en vanaf januari starten als Projectleider Techniek. Het verhaal van Ruben Trenning in een notendop. Direct na afronding van zijn MBO 4 stage en het behalen van zijn diploma werd Ruben onderdeel van #teammartini. Twee jaar later dacht hij: Ik wil meer, maar hoe pak ik dat aan?

Ruben volgde de MBO 4 opleiding Engineering bij het Alfa-college. In het laatste jaar van de opleiding kwam hij stage lopen in het Martini Ziekenhuis. Dat beviel van beide kanten zo goed dat hij na zijn stage direct aan de slag kon als Technicus bij de afdeling Techniek en Huisvesting. Na twee jaar begon het te kriebelen. Ruben: ‘Zo af en toe mocht ik naast mijn reguliere werkzaamheden wat extra taken oppakken. Ik kreeg een “klein” eigen project toebedeeld, het implementeren van het nieuwe parkeerbeleid. Gewoon omdat ik had aangegeven bij mijn manager dat ik dat leuk zou vinden. Als ik vanuit ons kantoor naar buiten keek, dan had ik uitzicht op de werkplek van de technische projectleiders en dacht: Dat wil ik ook!’

Wouter Woortman, Unithoofd Techniek en Huisvesting: ‘In mijn ogen zijn medewerkers regisseur van hun eigen loopbaan. Als manager denk ik mee en laat ik zien welke mogelijkheden er zijn. Ruben vertelde over zijn ambities en heeft daar zelf een passende opleiding bij gezocht. Hij nam het initiatief en wij, als Martini Ziekenhuis, hebben hem gezien. Ontwikkeling en doorgroeien vinden we belangrijke thema’s. Daarom hebben we de opleiding van Ruben ook gefinancierd.’

En die passende opleiding volgde Ruben aan de Hanzehogeschool in Groningen. Daar werd hij in twee jaar tijd klaargestoomd tot Projectleider Techniek. Ruben: ‘Ik werk op dit moment in de vakgroep elektrotechniek, waarin ik onderhoud uitvoer en storingen verhelp aan de gebouwgebonden systemen en installaties. In mijn nieuwe functie als projectleider ga ik mij bezighouden met het uitvoeren van projecten binnen het meerjaren onderhoudsplan. Een uitdagende klus waar ik erg naar uit kijk!

Wat Wouter en Ruben anderen mee willen geven? Wouter: ‘Wacht niet af maar zoek zelf naar de mogelijkheden, spreek je wensen uit en ga in gesprek.’ En wat Ruben betreft: ‘Wil je doorgroeien? Praat over je doelen, ambities en dromen.’